Bloggtips!

Hurjagblevrik.se var den bloggen som fick mig att börja läsa blogg.
Jag hade aldrig tidigare läst eller följt någons blogg, jag tyckte mig inte fastna för folks blogga som handlade om vad de åt till middag eller när de vaknade i morse.

Nej, detta var en blogg som tog upp mitt favorit ämne som är ekonomi och entreprenörskap så jag läste igenom bloggen och har sen dess följt den. Han som har bloggen är inte rik än, säger han själv men han ska bli. Blogginläggen känns väl genomarbetade och ämnen väljs omsorgsfullt. Tyvärr så uppdateras den inte så jätte ofta men när väl uppdateringarna görs så är det oftast intressant inlägg som kommer upp på sidan.

Denna blogg har inspirerat många andra bloggare och även min blogg, skulle kunna tänka mig att denna blogg har inspirerat cirka 15 andra bloggskrivare.

När jag själv hade läst denna blogg så tänkte jag att det skulle vara kul att själv skriva något liknande, då jag själv är mycket intresserad av ämnet. Men jag kände att jag ville skilja mig från mängden och ha ett projekt också som gick ut på att förhoppningsvis arbeta upp en ganska liten summa till helt andra nivåer.

Men som sagt hurjagblevrik.se är min och många andras inspirationskälla så läs gärna denna blogg.

3 comments:

Anonymous said...

Hmm. 5000 på två månader. Betyder att du behöver en compounded ränta på ca 2,67% per dag inkl. helgdagar. Lycka till. Säg till mig var du hittar den räntan om du nu inte är en riktig fena på poker..

Tusenlappen said...

Målen var ganska högt satta men det var i ju försig meningen också. Har ändrat till de första målen lite grann nu.

Målen kommer antagligen att ändras lite då och då när jag ser ungefär hur utvecklingen går.

Anonymous said...

Japp. Förlåt, det var inte meningen att vara spydig men jag har själv varit med ett tag och det finns inga såna räntor förutom i en del hyip's etc. Men de är som sagt bara hyips också :) Hur går det mer pokern då?