Sammanfattning av pokerveckan

Jag började veckan med lite halv dåligt spel, då jag försökte testa vilken nivå jag kunde spela på.
Jag kan tänka mig att kanske inte alla har någon jätte koll på poker som läser bloggen. Men FL i Texas hold em betyder i alla fall fixed limit, alltså satsningarna är förutbestämda och det brukar vara svårare att förlora alla sina pengar när man kör det. (Läs gärna här vad Texas hold en är för något:Wikipedia)

Jag har inte spelat poker på ungefär 7 månader och kände mig lite så där halv ring-rostig, testade först att spela FL1$/2$ där jag märkte att det var lite för högt för mig just nu. Spelade sen FL0.5$/1$ även det kändes lite för högt för mig vid tillfället. Det slutade med att jag bestämde mig att hålla på FL0.25$/1$.

Jag kör med ett program som heter PokerOffice för att föra statistik över mitt pokerspelande och det visar dessa resultat på de olika nivåerna:
FL0.25/0.5 +33,84$
FL0.5/1 -10
$
FL1/2 -10,5$
NL0.05/1 -6,9$
Minusresultatden på de andra nivåerna än FL0.25/0.5 hände i början av att spelet på Unibet inleddes. Det togs sedan igen så spelet ligger plus lite grann hittills på själva spelet.

Nu är tanken att jag ska jobba mig uppåt i nivåer igen för jag har varit vinnare på högre nivå en den som spelas nu, Min strategi för att göra det är att försöka ha 300bb på den nivån jag spelar eller att jag vunnit 100bb på den nivån jag spelat på.

Just nu börjar det känns som att jag kanske kan börja lite smått på FL0.5/1, men inte kliva upp helt och hållet än. Jag har ju inte följt den strategin som jag har i sånna fall men det börjar kännas som att den nivån jag spelar just nu är lite låg.

Jag spelar ju just nu för att få Unibets bonus på 100 dollar och jag kommer att fortsätta "bonushora", alltså spela in välkomstbonusar som man får på många sidor och sen byta för att spela in nästa bonus. Det kommer att bygga upp ett kapital lite snabbare än i själva spelet eftersom jag spelar på så pass låg nivå just nu.
Jag har nu också bestämt mig för att räkna ut hur mycket utav bonsen jag spelat in och lägga till den delen i vad tusenlappen är värd just nu.

Tusenlappen har ökat sedan start till 1287,78kr. Om man räknar hur många dollar jag fick in på Unibet som var 138 stycken och hur många jag har nu så har "tusenlappen" ökat med 32,5 %. Men sen drogs ju ungefär 980 kr från mitt konto så då är ökningen i kronor istället 31,4 %.


Känns som att det hela börjar ta fart nu, ska spela en vecka till och sen ska jag se över mina mål och se om de är hållbara eller om justeringar ska göras.

MVH
/// Tusenlappen

2 comments:

Admin said...

Nu hänger jag inte med, värdeökningen är väl ändå 28,8%?

Tusenlappen said...

Så... Jag hade glömt att skriva att jag fick 138 dollar när jag satt in pengarna och nu är de uppe i 182,92 dollar. Bra observation....:)

Tack för det