Årets bästa aktier

Börsen har stigit sedan årsskiftet med 3,5 procent. Men det finns bolag som har ökat kurserna betydligt mer, 10 svenska aktier har stigit över 90 procent.

Det är Lightlab-aktien(finns på NGM) som i särklass har ökat sin kurs mest i år, de har ökat med makalösa 1306 procent. Det hände efter att Lightlab skickade ut nyheten om att de skulle ställa upp i den årliga internationella lyspulverkonferensen i Sydkorea med sin kvicksilverfria energisparlampa.

Även Innovationsbolaget Trac Technologys har också stigit rejält, kursen har ökat med 537 procent sedan årsskiftet.

Här är listan på de tio bolag som stigit mest:
1. Lightlab Sweden 1306 %
2. TracTechnologys 537 %
3. Eastpoint B 300 %
4. NFO Drives 278 %
5. Lifeassays B 148 %
6. Fingerprint B 116 %
7. C2SAT B 114 %
8. AcadeMedia B 104 %
9. Catech B 104 %
10. NGM Holding B 91 %
Källa

Jag själv har inte handlat några aktier i något utav dessa företag men det har varit väldigt roligt om så var fallet. Men kanske någon utav er har gjort det, ett stort grattis till er i såna fall och hoppas på en fortsatt bra utveckling.

4 comments:

Alvarsson said...

Inte heller jag har inhandlat några av dessa aktier. Då jag ganska nyligen börjat handla med akier, så har jag så långt bara investerat i Empire, Panaxia Security & Sensys. Börjar dock fundera starkt på att göra mig av med Empire med förlust för att investera i annat. Svårt att ha pengar i ett företag & ledning som det inte finns ett allmänt förtroende för, då Ian Wachtmeister äger företaget.

Får önska dig fortsatt lycka till på pokern. Sett till hur kort tid du investerat tusenlappen så är 7% avkastning inte illa. Rekommenderar dig dock att spela mikro-limit tills du byggt en något större bankroll.

För övrigt så har jag nu länkat din sida. Ber om ursäkt för att den inte kom upp tidigare.

Tusenlappen said...

Det kan ju vara rätt att sälja även om det blir med förlust om du inte tror på företaget, helt klart.

Tack. Det kommer att bli mikro-limit ett ganska bra tag till. Kommer väl försöka hålla 300 big blind som krav för limit:en då jag kör fixed just nu.

Okej, kanon jag lägger till en tillbakalänk genast.

Ha det...

oberoende2022 said...

Angående pokern, multitablar du nåt? Kan rekommendera dig att lära dig att hantera fler bord annars, helst när du kör fixed.

Kör själv bara fixed med bra resultat, med samma strategi som dig alltså 300xbb. Har tjänat bra på svenska spel med att köra maximalt antal bord 5 (bara tyvärr). Kör på ett annat ställe nu med upp till 9 bord :)

Lycka till!

Anonymous said...

lasa hela bloggen, ganska bra