Limbo borta.. Hurra!!!

Läste idag att Svenska Spel skulle stänga ner sin senaste storsatsning Limbo. Väldigt trevligt tycker jag. Första tanken var: ”Hoppas det kostade Svenska Spel en massa pengar dessutom”

Svenska Spel var tvungna att stänga ner Limbo efter att man märkt att människor gått ihop och spelat tillsammans för att vinna. Limbo är ett spel där man skall spela på ett nummer som man väljer själv och för att vinna ska det numret vara det lägsta unika nummer vid lotteriets slut.

Men då kanske ni undrar varför jag blir glad för Svenska Spels misslyckande. Jo, det är för att jag tycker att det Svenska spelmonopolet är helt sjukt och särskilt efter att man drog igång ”Limbo”.

Jag anser att Limbo är i princip en totalkopia på lägsta-bud-auktionerna som började dyka upp i Sverige för ett tag sen. De bygger på samma princip som Limbo(eller det är Limbo som bygger på samma princip som auktionerna.) fast där är det oftast prylar och inte pengar som man vinner.

Men dessa auktioner tilläts inte utav Lotteriinspektionen vilket gjorde att dessa auktioner inte längre kunde drivas i Sverige, men sen kommer självklart Svenska Spel på att man själv kan sno idéen och tjäna extrema pengar på det.

Sagt och gjort, man ser till att lägsta-bud-auktionerna försvinner från Sverige (även fast man inte lyckats eftersom att dessa sidor drivs via England nu istället) sen låter man nyheten lägga sig och sen när folk glömt att man stängt ner konkurrenterna då drar man igång sitt eget.

Rena rama maffiametoderna ser jag det som, nu får det vara nog, skicka iväg det där spelmonopolet långt åt ………

Läs gärna hela artikeln på Svd

2 comments:

Anonymous said...

Tycker det går segt med tusingen. Tom jag har klått dig ännusålänge på poker på unibet.

kalleankapartiet said...

Nu är ett lagförslag på remiss också som ska göra att utländska spelbolag ska få sina sajter blockerade i Sverige. Allt för att främja spelmonopolet... det är sjukt.