Tusenlappen?

Ja, tusenlappen vad är nu detta?
Jo det är en blogg om jag tänkt att jag skulle vilja skriva under en tid nu.
Idén kom efter att jag upptäckt flera bloggar som handlade om ekonomi. Då kom jag på att jag skulle vilja skriva en blogg som tog upp mitt favoritämne ekonomi samt ett projekt, att förvalta en tusenlapp på bästa möjliga sätt.

Här på tusenlappen kommer allt att redovisas som projekt "tusenlappen" genererar. Tanken är att jag ska investera pengarna i olika saker där jag tror att de genererar mest pengar för tillfället. Det verkar som att till en början kommer jag att spela lite poker och försöka spela till mig välkomstbonusarna. Men sen kommer jag gå vidare och testa andra sätt som genererar pengar. Det har jag redan nu idéer på vad det kan komma att bli. Jag tar gärna emot tips på hur jag kan få tusenlappen att växa på min e-mail som är tusenlappen( at )gmail.com
Jag ska försöka att blogga så ofta jag kan så att man kan ha koll på hur utvecklingen av projektet går.
Och som sagt allt som genererars via tusenlappen kommer att redovisas här.

Vem är då jag?
Jag är en 19 årig kille som läser sista året på gymnasiet och jag är väldigt intresserad av ekonomi. Ett av mina främsta mål i livet är att bli väldigt rik och leva någonstans där jantelagen inte existerar.

7 comments:

Alvarsson said...

Du blir givetvis även du bara en i mängden, men då du ska försöka bygga kapital genom poker så känns det genast intressant! Är tufft att komma långt på en tusenlapp, men även det är en start.

Därmed är jag förste man att få önska dig lycka till!

Tusenlappen said...

Det hoppas jag absolut inte att det här skulle bli en blogg som bara är en i mängden. Jag skall göra allt för att det inte skall bli det.

Tack så mycket, det kan behövas.

Admin said...

Jag måste säga att jag inte tror poker är en rimlig väg att bli rik genom, och då känner jag ändå en person som spelar proffessionellt i world tours etc. Men jag önskar dig lycka till i alla fall!

En fråga: Vad händer om pengarna försvinner så du är på 0 eller -? Har du förlorat då, eller sätter du in en ny tusenlapp och börjar om?

Tusenlappen said...
This comment has been removed by the author.
Tusenlappen said...

Poker är bara en tillfällig lösning, men det känns som ett bra allternativ till att börja med. Men som sagt jag kommer att övergå till något annat i ett senare skede.

Jag har faktiskt inte ens tänkt på det, tänkte faktiskt inte förlora pengarna :). Jag har spelat endel poker under snart ett och halvt års tid och jag har gjort enbart en insättning sedan dess. Har dessvärre inte spelat på ett tag nu så det kommer nog gå rätt segt i början.

Föresten, är du sugen på ett länkbyte?

Admin said...

I och med att du har så höga mål med din tusenlapp vore det verkligen intressant att se utvecklingen vecka för vecka eller helst dag för dag... Finns det möjlighet till det?

Tusenlappen said...

Meningen är att man skall kunna följa projektet så bra som möjligt. Men jag har funderat på hur det ska lösas.
Just nu verkar det som att jag kommer att sammanfatta veckovis. Känns som det kan vara rätt ointressant att skriva om alla småinkomster hit och dit.
Men om det är någon som har något tips på hur man kan redovisa alla inkomster utan att behöva "skräpa ner" bloggen, så tas det gärna emot.